tisdag 15 november 2016

text och ljud

Idag har jag ägnat mig åt att läsa (viska) in en text jag skrivit mot bakgrund av det jag gjort i gestaltningsarbetet. Ska säga att jag inte alltid är helt bekväm med att höra min röst inspelad. Att jag valde att viska känns inte som att jag gjorde det mindre jobbigt. Det blev nog snarare så att det blev ännu mer personligt än om jag hade pratat. Men okej, man ska ju utsätta sig för sådant som känns lite obekvämt. En viss pretto-känsla finns där också när jag lyssnar på klippet även om orden är mina och jag står för dem. I bakgrunden hörs ljud från eld (ljud från en av många olika royalty free sounds-sidor som finns) och två av mina bilder som överlappar varandra eller hur man nu ska uttrycka det. Har i texten också parafraserat Gustaf Frödings dikt Änglakärlek.

Hursomhelst ...

Edit: plockade bort klippet. Orkar inte riktigt med att höra mig själv.


3 kommentarer:

  1. Låter så spännande, men får inte "videon" att fungera... Vad gör jag för fel?

    SvaraRadera
    Svar
    1. mm kan nog bero på att den var i privat läge! Inte längre. men alltså det är så att jag kryper ihop lite av att höra mig själv :-)

      Radera
  2. Men det var ju jättebra! Tänkte inte ens på att det var du som viskade. Lät som en skådis du anlitat😉. Det intima passar bra med både text i Bild. Kram

    SvaraRadera